The-Online-Casino-NL-RTP-Uitkeringspercentage

Als je ooit hebt gedacht dat wiskunde nooit van pas zou komen in je latere leven, dan had je het mis. Wiskundige kennis komt namelijk enigszins van pas bij het berekenen van de hit frequency, oftewel de frequentie waarmee er een prijs valt bij een online casinospel. Dit staat in direct verband met de volatiliteit van het betreffende casinospel. Het belangrijkste eraan is dat je inzicht krijgt. Zo weet je wat een goede slot voor jou is en bij welke je beter kunt passen. Hoe dit zit lees je in dit artikel.

Bereken De Hit Frequency 🤓

De hit frequency, meestal een percentage, laat zien hoeveel procent van alle rondes gemiddeld tot een uitbetaling leiden. Hierbij wordt overigens geen rekening gehouden met de vraag of de uitbetaling hoger was dan de inzet. Je kunt dus 5 Euro inzetten op een ronde, waar je 1 Euro mee wint en nog wordt dit meegeteld als een hit. Het percentage berekenen vereist ook geen hogere wiskunde. Heeft een spel bijvoorbeeld 1 miljoen mogelijke uitkomsten waarvan 200.000 die daadwerkelijk een uitbetaling opleveren, dan is de hit frequency 20%.

Zonder Berekening Inschatten

The-Online-Casino-NL-Dead-Or-Alive-2-Gokkast-Netent

Net zoals RTP percentages en andere berekeningen in het online casino, kan een speler niet zomaar naar het scherm kijken en dit gegeven inschatten. Maar in tegenstelling tot andere gegevens die niet makkelijk te gissen zijn, is de hit frequency sneller duidelijk omdat het deel uitmaakt van het DNA van een spel. Een goed voorbeeld is Dead or Alive II van NetEnt, een spel met een hele hoop bonussen en extra functies die een serieuze winst kunnen opleveren. Om dit soort winsten mogelijk te maken, is het nodig dat ze minder vaak voorkomen. Dit spel heeft dus een lage hit frequency maar tegelijkertijd een hoge volatiliteit; een lage hit frequency met hoge prijzen.

The-Online-Casino-NL-BloodSuckers-Gokkast-Hit-Frequency

Lagere volatiliteit tegenover hit frequentie:

Het tegenovergestelde is een casinospel met een lage volatiliteit. Een hoge hit frequency dus met in verhouding lagere prijzen. Een goed voorbeeld hiervan is Blood Suckers, om het maar bij dezelfde spelontwikkelaar te houden. Bij dit spel betalen de bonussen en andere extra functies lagere prijzen uit die vaker vallen. In beide gevallen weten we de hit frequency van het spel, of dat het spel in theorie zou moeten hebben. Van Blood Suckers weten we dat het een hitfrequentie van 41% heeft. Daarbij merken we door de casinospellen te spelen de verschillen en begrijpen we wat voor ieder spel het doel is. Let er wel op dat voor hit frequency hetzelfde geldt als voor het RTP; deze waarden zijn ontworpen om bereikt te worden na miljoenen rondes. Op de korte termijn kan de RNG er namelijk voor zorgen dat je niets wint of je bent in een paar rondes miljonair.

Hit Frequency Staat Los Van Het RTP

the-online-casino nl-rtp-uitkeringspercentage

Iets belangrijks om te onthouden als het aankomt op hit frequency is dat dit niets zegt over het RTP van een casinospel. Spellen worden in eerste instantie ontworpen met de hit frequency in het achterhoofd en pas daarna worden het RTP en bijbehorende rollen toegevoegd. Je zult geen gokkast vinden met een hoge hit frequency en een hoge uitbetaling, net zoals dat het tegenovergestelde ook niet voorkomt. Dit zou de eerste variant namelijk onbetaalbaar maken voor het casino en de laatste absoluut niet aantrekkelijk voor de spelers om te spelen.

Hoeveel Is Een Gemiddelde Hit Frequency?

We hebben het in dit artikel veel over een hoge of een lage hit frequency en het is logisch dat je je afvraagt welk percentage precies bij beide varianten hoort. Een vuistregel om aan te houden is als volgt; hoog = 40%, medium = 30% en laag =  20%. Natuurlijk is dit niet echt wiskunde en dus geen exacte wetenschap, dus moet je de percentages vooral als een indicatie zien.

Laat Je Niet Misleiden

Ondanks het feit dat een spelontwikkelaar niet mag liegen over spelgegevens en dus ook niet over de hit frequency, kun je bedrogen uitkomen als je de percentages te letterlijk neemt. Niet alle ontwikkelaars tonen de hit frequentie percentages aan op hun casinospellen, maar er zijn wel degelijk providers die dit doen. Wat ze je echter niet vertellen is hoeveel losse winsten je hiermee zult behalen. Heb je bijvoorbeeld een ronde gespeeld met een winst op drie winlijnen tegelijk, dan wordt dit gezien als drie losse winsten. Op deze manier wordt het percentage natuurlijk snel verhoogd.

Wiskunde Voor De Ontwikkelaar

Eigenlijk valt er in feite dus weinig te berekenen voor jou, behalve als je een wiskundig genie bent, bereid om ontelbaar veel rondes te spelen en er graag onderzoek naar uitvoert. Voor alle andere spelers is het beter om aan de hand van het spelen van het spel in te schatten hoe het zit met de uitbetalingen. Anders kun je altijd naar de betaaltabel kijken om je meer informatie te geven. En dan laten we met zijn allen de wiskundige vraagstukken over aan de ontwikkelaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *